- Úvodní stránka
- Produkty
- i-Sprink
i-Sprink
Systém i-Sprink představuje moderní řešení v podobě interiérového hydrantu s připojením k vlastnímu okruhu lokálního stabilního zařízení. Jeho hlavním účelem je rychlé potlačení a omezení šíření požárů, zejména u elektromobilů ve veřejných či soukromých hromadných garážích. Tento systém se také hodí pro použití v prostorách jako jsou kolárny, kde jsou skladována elektrokola a elektrokoloběžky, nabíjecí stanice pro manipulační techniku ve skladových halách, nebo pro ochranu jednotlivých pracovišť na výrobních linkách.
Díky své nízké spotřebě vody a schopnosti okamžité a přesné detekce požáru je i-Sprink mimořádně efektivní v kontrole požárů, především u elektromobilů, dokud na místo nedorazí hasičský záchranný sbor. Systém tak efektivně přispívá k minimalizaci potenciálních škod způsobených požárem, a to i díky prevenci rychlého šíření ohně v kritických prostorách jako jsou hromadné garáže.
- Kontrola požáru před příjezdem HZS
- Včasná autonomní lokální detekce s indikací umístění požáru v budově
- Připojení na stávající hydrantový přívod bez nutnosti požární nádrže
- Automatické odpojení nabíječky elektromobilu v případě požáru
- Vhodný pro použití v existujících i nově vznikajících budovách
- Minimální tlak vody 0,2 MPa
- Možnost přepnout do režimu manuálního hašení pomocí hydrantové hadice
- Účinné ochlazování hořícího elektromobilu a ochrana vozidel na přilehlých parkovacích místech
- Ochrana konstrukce budovy kolem hořícího elektromobilu
- Nízké investiční náklady ve srovnání s jinými automatickými systémy
-
Gaszenie aut elektrycznych e1681987669710 1024x558 Princip fungování systému i-Sprink
Systém i-Sprink automaticky potlačuje požár elektrických či hybridních vozidel v počáteční fázi pomocí lokálního hasicího zařízení. Voda je dodávána ze standardní hydrantové instalace. Detekce požáru probíhá pomocí kouřových, tepelných a infračervených senzorů. Po zjištění požáru řídicí jednotka otevře ventil, který nasměruje vodu do trysek nad ohroženým parkovacím místem. Systém podporuje i manuální hašení pomocí hydrantového modulu. Více sad může být integrováno a komunikovat přes datovou smyčku.
-
I Sprink Porovnání požáru simulovaných elektromobilů s a bez systému i Sprink Účinnost systému garantovaná reálnou zkouškou
Ve dnech 7.–8. prosince 2022 prošel systém iSprink testy v Laboratořích pro spalovací a výbušné procesy, Výzkumného a vědeckého centra ochrany proti požárům pojmenovaný po Józefu Tuliszkowském. Test potvrdil účinnost systému při kontrole požáru elektrického vozidla (použito bylo vozidlo se spalovacím motorem a Li-ion články) a včasnou detekci s indikací parkovacího místa. Rovněž bylo prokázáno, že systém přispívá ke snížení teploty během požáru, což umožňuje bezpečný průběh záchranné operace.
-
Iprink gaszenie 1024x575 Automatický režim hašení požáru
Požární poplach nastává po současné aktivaci alespoň dvou kouřových nebo teplotních detektorů nad chráněným parkovacím místem (např. v podzemní garáži). Volitelně může dojít k automatickému vypnutí nabíjecí stanice elektrického vozidla. Následně je alarm přenesen do systému elektrické požární signalizace (EPS) a/nebo na pult centrální ochrany (PCO) a/nebo systému správy budovy (BMS). Otevře se příslušný sekční ventil a aktivují se vodní trysky nad chráněným místem. Volitelně je možné systém doplnit o opticko-akustiuckou signalizaci.
-
Isprink dmp 1024x575 Včasná detekce – Teplotní indikátor místa požáru
Indikátor místa požáru je umístěn na stropě mezi parkovacími místy a monitoruje teplotu v prostorech určených pro nabíjení vozidel s lithium-iontovými bateriemi. Detektory jsou adresovatelné a individuálně konfigurovatelné podle výšky instalace a umístění parkovacích míst. Dokáže přesně určit, na kterém parkovacím místě došlo k požáru.
-
Projekt garazu dla wmp 1024x576 Přesná indikace místa požáru s označením parkovacího místa
Požár v garáži je vždy doprovázen hustým kouřem, který ztěžuje nalezení zdroje. Indikátor místa požáru (WMP) je adresný a přiřazený konkrétnímu parkovacímu místu. Po detekci požáru vyšle signál do elektrické požární signalizace (EPS) nebo na pult centrální ochrany (PCO) s přesným číslem parkovacího místa. To umožňuje záchranným týmům okamžitě zjistit typ a zdroj požáru a rychle připravit záchranný scénář. Výrazně se tak zkracuje doba přímého zásahu a snižuje se riziko při hledání požáru v hustém kouři.
-
Iprink dogaszanie 1024x575 Manuální režim hašení požáru (běžné použití hydrantu)
Systém je vybaven hydrantovým modulem, díky kterému je možné systém použít jako standardní hydrant. Při otevření hydrantového ventilu se automaticky aktivuje koncový spínač, který automaticky uzavře příslušný sekční ventil a přeruší přívod vody k tryskám. Tento režim může být použitý k dohašování nebo pro ochlazování vozidla při transportu ven z garáží.
Technické parametry
Provozní tlak systému | min. 0.2 MPa |
Minimální kapacita vody pro jednu sekci | 90 l/min; 5mm/min* |
Minimální dimenze přívodního potrubí | DN40 |
Minimální počet parkovacích míst | 1 |
Maximální počet parkovacích míst** | 12 |
Šířka | 1 320 mm |
Výška | 1 500 mm |
Hloubka | 310 mm |
Váha | 60 - 100 kg*** |
** Jedná se o maximální počet parkovacích míst pro jeden systém i-Sprink. Do objektu je možné umístit neomezený počet systémů i-Sprink (2 systémy = 24 míst).
*** V závislosti na počtu parkovacích míst.