- Úvodní stránka
- Produkty
- i-Sprink
i-Sprink
Systém i-Sprink představuje moderní řešení v podobě interiérového hydrantu s připojením k vlastnímu okruhu lokálního stabilního zařízení. Jeho hlavním účelem je rychlé potlačení a omezení šíření požárů, zejména u elektromobilů ve veřejných či soukromých hromadných garážích. Tento systém se také hodí pro použití v prostorách jako jsou kolárny, kde jsou skladována elektrokola a elektrokoloběžky, nabíjecí stanice pro manipulační techniku ve skladových halách, nebo pro ochranu jednotlivých pracovišť na výrobních linkách.
Díky své nízké spotřebě vody a schopnosti okamžité a přesné detekce požáru je i-Sprink mimořádně efektivní v kontrole požárů, především u elektromobilů, dokud na místo nedorazí hasičský záchranný sbor. Systém tak efektivně přispívá k minimalizaci potenciálních škod způsobených požárem, a to i díky prevenci rychlého šíření ohně v kritických prostorách jako jsou hromadné garáže.
- Kontrola požáru před příjezdem HZS
- Včasná autonomní lokální detekce s indikací umístění požáru v budově
- Připojení na stávající hydrantový přívod bez nutnosti požární nádrže
- Automatické odpojení nabíječky elektromobilu v případě požáru
- Vhodný pro použití v existujících i nově vznikajících budovách
- Minimální tlak vody 0,2 MPa
- Možnost přepnout do režimu manuálního hašení pomocí hydrantové hadice
- Účinné ochlazování hořícího elektromobilu a ochrana vozidel na přilehlých parkovacích místech
- Ochrana konstrukce budovy kolem hořícího elektromobilu
- Nízké investiční náklady ve srovnání s jinými automatickými systémy
-
Systém i-Sprink automaticky potlačuje požár elektrických či hybridních vozidel v počáteční fázi pomocí lokálního hasicího zařízení. Voda je dodávána ze standardní hydrantové instalace. Detekce požáru probíhá pomocí kouřových, tepelných a infračervených senzorů. Po zjištění požáru řídicí jednotka otevře ventil, který nasměruje vodu do trysek nad ohroženým parkovacím místem. Systém podporuje i manuální hašení pomocí hydrantového modulu. Více sad může být integrováno a komunikovat přes datovou smyčku.
-
Ve dnech 7.–8. prosince 2022 prošel systém iSprink testy v Laboratořích pro spalovací a výbušné procesy, Výzkumného a vědeckého centra ochrany proti požárům pojmenovaný po Józefu Tuliszkowském. Test potvrdil účinnost systému při kontrole požáru elektrického vozidla (použito bylo vozidlo se spalovacím motorem a Li-ion články) a včasnou detekci s indikací parkovacího místa. Rovněž bylo prokázáno, že systém přispívá ke snížení teploty během požáru, což umožňuje bezpečný průběh záchranné operace.
-
Požární poplach nastává po současné aktivaci alespoň dvou kouřových nebo teplotních detektorů nad chráněným parkovacím místem (např. v podzemní garáži). Volitelně může dojít k automatickému vypnutí nabíjecí stanice elektrického vozidla. Následně je alarm přenesen do systému elektrické požární signalizace (EPS) a/nebo na pult centrální ochrany (PCO) a/nebo systému správy budovy (BMS). Otevře se příslušný sekční ventil a aktivují se vodní trysky nad chráněným místem. Volitelně je možné systém doplnit o opticko-akustiuckou signalizaci.
-
Indikátor místa požáru je umístěn na stropě mezi parkovacími místy a monitoruje teplotu v prostorech určených pro nabíjení vozidel s lithium-iontovými bateriemi. Detektory jsou adresovatelné a individuálně konfigurovatelné podle výšky instalace a umístění parkovacích míst. Dokáže přesně určit, na kterém parkovacím místě došlo k požáru.
-
Požár v garáži je vždy doprovázen hustým kouřem, který ztěžuje nalezení zdroje. Indikátor místa požáru (WMP) je adresný a přiřazený konkrétnímu parkovacímu místu. Po detekci požáru vyšle signál do elektrické požární signalizace (EPS) nebo na pult centrální ochrany (PCO) s přesným číslem parkovacího místa. To umožňuje záchranným týmům okamžitě zjistit typ a zdroj požáru a rychle připravit záchranný scénář. Výrazně se tak zkracuje doba přímého zásahu a snižuje se riziko při hledání požáru v hustém kouři.
-
Systém je vybaven hydrantovým modulem, díky kterému je možné systém použít jako standardní hydrant. Při otevření hydrantového ventilu se automaticky aktivuje koncový spínač, který automaticky uzavře příslušný sekční ventil a přeruší přívod vody k tryskám. Tento režim může být použitý k dohašování nebo pro ochlazování vozidla při transportu ven z garáží.
Technické parametry
Provozní tlak systému | min. 0.2 MPa |
Minimální kapacita vody pro jednu sekci | 90 l/min; 5mm/min* |
Minimální dimenze přívodního potrubí | DN40 |
Minimální počet parkovacích míst | 1 |
Maximální počet parkovacích míst** | 12 |
Šířka | 1 320 mm |
Výška | 1 500 mm |
Hloubka | 310 mm |
Váha | 60 - 100 kg*** |
** Jedná se o maximální počet parkovacích míst pro jeden systém i-Sprink. Do objektu je možné umístit neomezený počet systémů i-Sprink (2 systémy = 24 míst).
*** V závislosti na počtu parkovacích míst.