Co když v garážích nebo parkovacím domě vzplane elektromobil?
Hasiči se dovnitř dostanou jen s potížemi. Klasický stropní sprinklerový systém zkropí celý prostor, ale k uhašení hořícího vozu nemá dostatečný tlak a průtok vody. Plameny rychle přeskočí a škody na zaparkovaných autech i konstrukci budovy se mohou vyšplhat do desítek milionů.
-
Pokud dojde k nekontrolovatelnému nárůstu teploty lithium–iontových článků, objeví se jiskry, oheň postupně zasáhne i další části baterie. Okolní teplota dosáhne až 1 000 °C, což je dvojnásobek v porovnání s požárem spalovacích aut.
Nabíjení se sice zdokonaluje. Zkrat, mechanické nebo softwarové poškození ale nejdou vyloučit. Proto je nezbytný rychlý a přesný zásah, který zabrání větším škodám.
-
Podíl hybridů a elektroaut u nás patří k nejnižším v EU. Prozatím. Až vznikne infrastruktura, doženeme Německo, Rakousko, Finsko nebo Dánsko, kde baterie pohání 30 % nově registrovaných vozů.
V Praze, Bratislavě nebo Brně bude vývoj rychlejší. Velká města v Česku a na Slovensku zaplní desítky tisíc elektromobilů, které potřebují parkovat i dobíjet.
-
Nástup elektromobility vyžaduje nastavení pravidel požární bezpečnosti pro nabíjení i parkování. Jaké budou standardy? Kolik parkovacích míst bude mít samostatné hasicí zařízení? Které řešení se prosadí?
Předpisy a certifikace pro hašení li-ion baterií se právě formují. Sledujeme vývoj a máme radost, že nastavený směr odpovídá tomu, co nabízí řešení i-Sprink.
Rychlá detekce požáru a přesné lokální hašení
- Kontrola požáru před příjezdem HZS
- Včasná autonomní lokální detekce s indikací umístění požáru v budově
- Připojení na stávající hydrantový přívod bez nutnosti požární nádrže
- Automatické odpojení nabíječky elektromobilu v případě požáru
- Vhodný pro použití v existujících i nově vznikajících budovách
- Minimální tlak vody 0,2 MPa
- Možnost přepnout do režimu manuálního hašení pomocí hydrantové hadice
- Účinné ochlazování hořícího elektromobilu a ochrana vozidel na přilehlých parkovacích místech
-
Autonomní lokální detekce požáru udělí pokyn k hašení pouze hlavicím, které se nachází nad hořícím elektromobilem. Dostatečné množství a tlak vody ochladí hořící vůz a zabrání šíření ohně. O zbytek se postarají hasiči.
-
Pro reálnou zkoušku byly použity 3 automobily se spalovacím motorem. Pod prostřední automobil byly umístěny akumulátory pro simulaci elektromobilu, které byly následně zapáleny. Na obrázku vpravo můžete vidět rozdíl stavu automobilů po 40 minutách požáru bez systému i-Sprink a se systémem i-Sprink.
Přejít na odkaz na video ze samotné zkoušky.
Podzemními garážemi to nekončí
Ochrana parkovacích a nabíjecích míst pro akumulátorové vysokozdvižné vozíky.
Ochrana vybraných parkovacích míst pro elektrokola a koloběžky nejen v kolárnách.
Ochrana vybraných částí výrobní linky ve výrobním závodě
Pomůžeme projektantům, stavební firmě i správcům
Jsme k ruce při projektování stavby
Pomůžeme nadimenzovat přívod vody a rozmístit hlavice na správná místa.
Spolehlivý subdodavatel pro stavební firmu
Celý systém včas dodáme a odborně nainstalujeme.
Profesionální servis dodaného řešení
Vezmeme si na starosti i pravidelné revize a servis, aby vše fungovalo, jak má.
Potřebujete technickou konzultaci?
Nechte nám na sebe kontakt. V nejbližší době se vám ozveme
a společně najdeme způsob, jak i-Sprink uplatnit ve vašem projektu.